Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Måndag vecka 4

Av Jonna Å - 27 februari 2017 22:44

Så har vi gått in på sista Göteborgsveckan för den här gången. Måns o Frans var jättegosiga i morse - Måns låg och smekte Frans på ryggen medan jag var i badrummet. Pontus sov länge, men sök plötsligt upp när träningen pågått några minuter (alla berättade vad de gjort i helgen). Träningen gick hur bra som helst. Den här veckan är de bara 3 barn i gruppen, vilket automatiskt skruvar upp effektiviteten. Conductorn Anna betonade att Måns skulle ta det lugnt på eftermiddagen, för imorgon skulle det bli extra jobbig träning (i trapphuset).

Frans och jag var på tur i källaren, läste böcker och gick en promenad i närområdet. Pontus och Frans körde sedan till Biltema och handlade kardborrar till Måns fotskenor innan de lagade lunch.

På eftermiddagen var vi hemma. Det regnade ute och Måns ville inte åka någonstans. Pontus åkte in till Nordstan och shoppade kläder några timmar. Jag och killarna satt vid köksbordet och pysslade med lite olika saker, åt glass i strut och lekte med en jätteballong. När Pontus kom hem hade han med sig 2 böcker han köpt på bokrean (en med Mamma Mu och en med Bonden Blom) och dessa ville förstås killarna läsa direkt. Bad i stora badkaret blev det sedan och därefter läste jag böckerna för dem igen.

Förra veckan var jag ute på långa promenader varje kväll, men ikväll hade jag ingen lust att ge mig ut i regnet. Kryper ner mellan 2 mysiga pojkar nu strax! Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Å - 2 mars 2017 23:58


Av Jonna Å - 2 mars 2017 23:54

Idag var det ganska jobbiga övningar på träningen. Till exempel när det var tävling i att kasta ärtpåsar, så var Måns tvungen att göra en sit-up mellan varje kast. När han skulle gå ut till köket vid receptionen där vi bjöds på tårta för att fira Mov...

Av Jonna Å - 1 mars 2017 23:54

Imorse blev Måns lite ledsen precis innan träningen skulle börja och frågade oss om det är epilepsin som gör att han inte kan gå. Dessa stunder när han är ledsen över sådana saker kommer inte så ofta, men de tynger mitt mammahjärta i många timmar där...

Av Jonna Å - 28 februari 2017 23:14

Idag var Måns extra mycket på hugget på träningen. Han gjorde allting extra hårt/starkt/högt/långt och extra repetitioner på alla övningar. Han svarade på frågor, gav förslag på övningar, visade hur man gör olika övningar. Conductorn Anna gav honom e...

Av Jonna Å - 26 februari 2017 23:35


Sista söndagen denna träningsperioden. Vi har haft en skön söndag. Frans och jag steg upp först, vi gjorde pannkakssmet och stekte pannkakor. Måns vaknade härnäst och åt frukost med oss. Strax före 10 sök även Pontus upp; -strax innan vi skulle åka t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
<<<
Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards